جستجو

post

پنج مهارتی که در آموزش های سازمانی به شرکت ها ارایه می شوند.

پنج مهارتی که در آموزش های سازمانی به شرکت ها ارایه می شوند.

5 مهارتی که در آموزش های سازمانی به شرکت ها ارایه می شود.

امروزه آموزش یا بهتر است بگوییم آموزش های سازمانی، به یکی از نیاز های اصلی سازمان ها تبدیل شده اند، چرا که شرکت ها و سازمان ها برای بقا و رشد به آموزش نیاز دارند و این کاملا بدیهی است که این آموزش ها با توجه به نوع و ساختار شرکت ها، می تواند درون سازمانی یا بیرون سازمانی باشد. در این مقاله به 5 مهارت مهم آموزش های سازمانی اشاره خواهیم کرد.

.1خلاقیت

یکی از مهم ترین مهارت هایی که هر سازمانی باید از آن بهره مند باشد، مهارت خلاق بودن می باشد و این موضوع کاملا بدیهی است که آموزش های سازمانی در این بخش، نقش به سزایی خواهند داشت. امروزه رشد و بقای هر سازمانی، بدون هیچ بزرگنمایی و اغراق در گرو ایده پردازی و خلاقیت می باشد. در واقع این هنر خلاق بودن است که سازمان شما را از رقبا متمایر می کند و همچنین به سازمان شما کمک خواهد کرد که همیشه یک قدم از سازمان های دیگر جلو باشید.

.2حل مشکلات

دنیا در حال تغییر و تحول است و همیشه هم اینگونه خواهد بود، این کاملا طبیعی است که مشکلات ریز و درشتی را در پی خواهد داشت. شرکت های سنتی یا سازمانی هایی که به آموزش و ایده های نوین اعتقادی ندارند، محکوم به شکست هستند. آموزش های سازمانی با راهکاری های جدید و ارایه آموزش های منطقی به سازمان ها کمک خواهند کرد تا مشکلات جدی و ساده تر را حل کنند. بهتر است واقع بین باشیم، شاید مشکل های ساده تر، به چشم نیایند، اما بعد از گذشت مدتی آن سازمان با مشکلاتی بی شمار و سخت تری همراه خواهد بود چرا که به جای حل کردن، آن مشکل را نادیده گرفته و از آن گذر کرده است. حل کردن مشکلات خودش به تنهایی یک مهارت مهم است و با توجه به تغییرات سریع، دیگر یک موضوع مهم نیست، بلکه به عنوان یک نیاز در هر سازمانی احساس می شود و با توجه به آموزش های سازمانی، حل کردن مشکلات به صورت منطقی و سریع از جمله مهارت هایی است که باید در سازمان ها به کار گرفته شود.

.3تفکر انتقادی

مخالف بودن یا موافق بودن در مورد هر ایده و موضوعی اگر منطقی باشد، بسیار خوب است. در واقع نگاه انتقادی، به عنوان یک دیدگاه پیش برنده و اثر بخش در هر سازمانی منجر به پیشرفت آن خواهد شد. یکی از مهارت هایی که به افراد در سازمان ها آموزش داده می شود، اصل نگاه انتقادی و پویا می باشد. به طور کل پرسنل سازمانی و همکاران یاد می گیرند که چگونه نگاهی منتقدانه داشته باشند. این اصل کمک می کند تا با حالتی باز و منطقی به مسایل و موضوعات مختلف نگاه کرد.

.4 هر کسی رهبر است.


بین دو جمله ( تو باید انجام دهی) و ( ما باید انجام دهیم) اختلاف بسیاری است. حتی واضح ترین تفاوت های مدیریتی و رهبری را می توان از این دو جمله پیدا کرد. آموزش های سازمانی با ارایه محتوای نوین و سبک یادگیری جدید، به شرکت ها و سازمان ها کمک می کنند تا هر شخصی بتواند یک رهبر باشد، هنر هماهنگی یک تیم و گروه گرا بودن از جمله خصوصیات بارز لیدر ها به شمار می رود. این آموزش ها به نوعی بوده که افراد را با یکدیگر همدل و هماهنگ تر می سازد. اگر چنین دیدگاه و طرز تفکر در هر سازمانی نهادینه باشد، بدون شک آن سازمان اثر بخش تر از حالت قبل خود خواهد بود.

.5 ارتباطات

هماهنگی، تعامل، ارتباطات( کاری و غیر کاری) از مهم ترین مواردی هستند که به عقیده بسیاری از کارشناسان در پیشرفت شغلی و سازمانی به افراد کمک می کنند. اما استفاده و به کار گیری این مهارت، در گرو یادگیری و آموزش است. این مهارت به افراد کمک می کنند تا با دانش ارتباطات و نحوه به کار گیری آن با هر شخص یا سازمان دیگری بتوانند تعامل و هماهنگی بهتری داشته باشند. همچنین مدیریت هنر ارتباطات از مهم ترین دلایل رشد شرکت ها بوده است. حال این ارتباطات می تواند هم داخلی و هم خارجی باشد، اما رعایت هماهنگی و تعامل اثر بخش بسیار حایز اهمیت است.

منبعwabisabilearning.com
ارایه: تیم تولید محتوای سرای مدرس

بدون نظر

نظر خود را وارد کنید.

ایمیل شما نمایش داده نمیشود.

3 × 4 =