جستجو

post

۴ پیشنهاد برای آموزش دوره های توسعه رهبری

۴ پیشنهاد برای آموزش دوره های توسعه رهبری

در تحقیق سالانه I4CP بنام نگرانی های مهم 2014، اهمیت توسعه رهبری شرکت از جایگاه دهم در سال 2013 به جایگاه نخست در سال 2014 در میان سازمان های با بیش از 1.000 کارمند، منتقل شد. تقریبا 51 درصد از این نظرخواهی شدگان گزارش دادند که سازمان های آن ها برای افزایش هزینه جهت توسعه رهبری شرکت در 2014 برنامه ریزی کرده اند. اما آیا آن ها توسعه را برای شایستگی درست هزینه خواهند کرد و به نوبه خود مدیرانی با چشم انداز جهانی صحیح تحویل خواهند داد؟

نگاهی اجمالی بر اولویت های برتر تجاری سازمان ممکن است کمکی برای این باشد که کجا این هزینه صرف شود. بهبود بهره وری نیروی کار و رشد از طریق ورود به بازارهای جدید در بالاترین دستورکارهای شرکت ها قرار دارد. رهبران آموزش از خود می پرسند آیا دوره های آموزشی توسعه رهبری شرکت، در سطح جهانی، در شرایط عملکرد آن ها نتیجه بخش خواهد بود.

موسسه تحقیقاتی I4CP چهار پیشنهاد زیر را برای آموزش رهبران جهانی سازمان ها ارائه می کند:

⦁ ذهنیت و تاثیر فرهنگ جهانی را جزو اولویت های وسیع تجاری قرار دهید: تعمیق دانش رهبران سازمانی و شناخت مفاهیم بازار و فرهنگ منطقه ای که سازمان در آن جا عمل کرده یا خدمات ارائه می دهد، و گسترش ذهنیت جهانی تمام کارمندانی که ممکن است بر همکاران، خریداران و فروشندگان تاثیرگذار باشند.
⦁ بهترین فکرها را استخراج کنید: مدیران ارشد را در هدایت و پیش بردن ساختار و مفهوم توسعه رهبری شرکت دخالت دهید. از آن ها دعوت کنید تا دانش و داستان های خود را بصورت ویدئوهایی که قابلیت ارسال به شبکه های اجتماعی داخلی را دارد به اشتراک بگذارند. همچنین، به دنبال تجربه فکری مدیران خارجی باشید.
⦁ تنوع ارائه مهارت های نرم و سخت را ایجاد کنید: به تمرکز بر شایستگی های بحرانی مانند اداره تغییر و حل- مساله ادامه دهید اما تسلط بر شایستگی های مربوط به مدیریت تیم های از راه دور و مهارت های شبکه های اجتماعی را بهبود ببخشید. چابکی را بیشتر توسعه دهید تا به خلاقیت و توانایی ایجاد فرهنگ نوآوری برسد.
⦁ ایجاد تناسب و اهرم سازی در برنامه ریزی راهبردی نیروی کار: از طرح ریزی نیروی کار برای پیدا کردن شکاف های مهارت های بالقوه ای که توسط توسعه رهبری جهانی ایجاد می شود استفاده کنید. از در دسترس بودن توسعه رهبری جهانی برای مجموعه ای متنوع از نامزدها برای جانشین پروری اطمینان حاصل کنید.

دونا پاری (Donna Parrey ) تحلیلگر ارشد پژوهش در موسسه I4CP ( Institute for Corporate Productivity, a human capital research firm )
CLOmedia.com

بدون نظر

نظر خود را وارد کنید.

ایمیل شما نمایش داده نمیشود.