جستجو

post

آیا یادگیری الکترونیکی سنتی در عمل موثر است؟

آیا یادگیری الکترونیکی سنتی در عمل موثر است؟

داده ها نشان می دهند که یادگیری الکترونیکی در عمل موثر نیست:

  • نرخ تکمیل آموزش آنلاین 30 % است.
  • میانگین امتیاز کاربران 5/2 از 10 می باشد.
  • یادگیری الکترونیکی عملاً فراگیران را درگیر نمی کند و در نهایت کسل کننده به پایان می رسد.
  • داده ها در مورد کارکنانی که وارد آموزش داوطلبانه در برنامه های آموزشی یا سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) در هر شرکتی شده اند، حتی بدتر می باشد.

سازمان ها تایید می کنند زمانی که با بحران های فراگیر در مشارکت و نگهداشت مواجه می شوند، نیاز به تمرکز بر فرهنگ و بهبود چشم گیر مشارکت کارکنان دارند.” دانشگاه دلویت[1]

معنی همه این داده ها ایجاد هزینه هنگفت برای هر سازمانی است. در نهایت این امر، بر تصویر و انگیزش درباره واحد منابع انسانی و آموزش و توسعه تاثیرگذار است.

بنابراین جای تعجب ندارد که متخصصان و خبره های سرتاسر جهان بر روی این مطلب هم نظر باشند که:

در چند سال آینده یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه و چالشی که واحد منابع انسانی و آموزش و توسعه با آن رو به رو خواهند شد، مساله مشارکت کارکنان است.

نتایج این تحقیق از بررسی روندهای سرمایه انسانی در سال 2015 با مشارکت بیش از 3300 مدیر منابع انسانی و آموزش و توسعه از 106 کشور جهان توسط دانشگاه دلویت بدست آمده است.

در آن شرکت کنندگان چالش های اصلی که در چند سال آینده با آن ها مواجه هستند را بحث و مطرح نموده اند.

آیا ما برای نسل های جدید آماده هستیم؟

کسانی که بین سال های 1980 الی 2000 بدنیا آمده اند، در حال حاضر 50% از نیروی کار را شامل می شوند و تا سال 2025 به 75% افزایش خواهند یافت.

در حال حاضر نیروی کار جدید مشغول به فعالیت هستند؛ اما … آیا یادگیری الکترونیکی برای رویارویی با نسل های جدید آماده است؟

نیروهای جدید با نسل های قبل از خود کاری ندارند:

  • آن ها با یکدیگر در ارتباط هستند. بیشتر آن ها زندگیشان را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
  • آن ها افراد حرفه ای چند وظیفه ای هستند.
  • آن ها باور دارند که تکنولوژی های جدید زندگی شان را راحت تر می کند.
  • آن ها نگران تعادل بین حرفه و زندگی شخصی شان هستند.
  • آن ها بی حوصله و بی صبر هستند و با سرعت یک کلیک تغییر می کنند.

شرکت ها باید به این نسل جدید نیروی کار گوش دهند: خواسته ها، نیازها و ارزش هایشان در 10 سال آینده شکل دهنده فرهنگ سازمانی می باشد.”

دانشگاه دلویت

واقعیت به ما آموخته است که در سازمان ها فقدان و عدم سازگاری وجود دارد:

  • محتوای آموزش آنلاین به اندازه کافی با کیفیت نیست.
  • دوره های یادگیری آنلاین زیاد نمی تواند در کارکنان ایجاد انگیزه نماید.
  • 71% از سازمان ها از تکنولوژی های جدید یا وسایل دیجیتالی پیشرفته از قبیل بازی های ویدئویی یا وسایل شبیه ساز برای یادگیری استفاده نمی کنند.

68% از مسئولان واحد آموزش و منابع انسانی مطرح می کنند که مدیریت این نسل جدید نیروی کار در شرکت هایشان به یکی از چالش های اصلی آن ها تبدیل شده است (روندهای جهانی سرمایه های انسانی 2015)

واقعیت به ما آموخته است که در سازمان ها کمبود انطباق پذیری وجود دارد:

  • 63% آموزش آنلاین و آموزش موبایلی از کیفیت پایینی برخوردار است.
  • 67% استفاده از یادگیری الکترونیکی برانگیزاننده نمی باشد.

منبع:www.game-learn.com

ترجمه: خانم سارا محمد حسینی – کارشناس آموزش و توسعه منابع انسانی- عضو تیم تولید محتوای سرای مدرس

[1] Deloitte University

بدون نظر

نظر خود را وارد کنید.

ایمیل شما نمایش داده نمیشود.